Mi fog történni?

MI FOG TÖRTÉNNI?

Közhely, hogy attól félünk a legjobban, amit nem ismerünk.
Az alábbi néhány sorban elmondom, hogy mi fog történni a gyermekével és önnel, ha kórházba mennek.

MINDENEK ELŐTT EGY FONTOS JAVASLAT:
NE ADJON SE ENNI, SE INNI GYERMEKÉNEK AZ ORVOSI VIZSGÁLAT ELŐTT!

Ennek az a jelentősége, hogy amennyiben az ellátás kapcsán bármilyen célból a gyermeket el kell altatni, ennek kockázata üres gyomor mellett minimális. A telt gyomor fokozott altatási kockázatot jelent!
Ezért fontos, hogy a sérülés bekövetkezte után, a kórházba indulás előtt se adjon inni, enni gyermekének!

Járóbeteg-ellátás

Ez az az eset, amikor gyermeke nem kerül felvételre a kórházba.

Az ellátás nem érkezési, hanem sürgősségi sorrendben történik.

Célszerű olyan könyvet, játékot magával hozni, mellyel könnyebben telik a várakozás. Amikor bekerülnek az orvoshoz, az meg fogja vizsgálni a gyermeket. Javasolt olyan ruházatot adni a gyermekre, mely könnyen, gyorsan eltávolítható.

Az orvosi vizsgálat után az esetek nagy részében egyéb vizsgálat szükséges (röntgen, UH, CT, labor). Amikor ezeknek a vizsgálatoknak megvan az eredménye, az orvos visszahívja önöket a vizsgálóba, ahol ismerteti az eredményeket, a diagnózist és a javaslatot, valamint azt is, hogy mikor várja vissza a gyermeket ellenőrzésre.

Fekvőbeteg-ellátás

Ebben az esetben a gyermek betegségének súlyossága kórházi felvételt igényel. Az elsődleges vizsgálatok után megtörténik a kórházi osztályra való elhelyezés, ahol a további vizsgálatok,  kezelés zajlik. A szülő minden esetben gyermekével maradhat, azonban fekhelyet nem mindig tudunk biztosítani. Lélekben erre érdemes felkészülni, nem könnyű egy széken tölteni az éjszaká(ka)t.

A szülő a kórházban töltött napokra táppénzt igényelhet, az ehhez szükséges igazolást távozáskor odaadjuk.